Llac de Llaca

Post en Català | Español

Abans d’explicar la nostra experiència amb els nens, volia compartir amb vosaltres l’excursió que hem fet aquest cap de setmana al llac de la Quebrada de Llaca, per si algú s’anima algun dia a venir per aquí (incloc algunes indicacions pels viatgers). És una excursió poc coneguda i molt recomanable, per la bellesa dels paisatges que ofereix el camí. A més a més, vam tenir la gran sort que el dia s’havia despertat ben clar, després de la pluja de la nit anterior.

Tot i que ens havien dit que tardaríem unes 6 hores, en vam tardar 8h, entre altres coses perquè vam decidir no agafar un taxi per arribar al punt d’inici i agafar el combi  n.15 des de Huaraz fins a Marian i des d’allà una hora més de pujada.

Vam estar 5 hores caminant, combinant pista i entremig de la muntanya, vorejant el riu i creuant petits salts d’aigua, fins arribar al llac que estava a la falda de l’imponent cim nevat.

Després de dinar uns entrepans de palta (alvocat), i gaudir del silenci vam reprendre el camí de tornada per arribar abans que es fés fosc. I tot i que la baixada era més ràpida encara vam tardar 3 hores més fins poder agafar la combi de nou. Ja arribant a Marian, vam trobar a unes nenes molt simpàtiques que corrien darrere dels seus vedells, Cremoso i Barroso, que de seguida van explicar-nos de tot.

La veritat és que sempre que hem sortit de la ciutat hem tingut experiències molt maques amb la gent: són més oberts, tenen moltes ganes de parlar, són molt curiosos i molt riallers. El fet de poder-nos entendre amb el mateix idioma ens permet apropar-nos més, i sobretot el que marca la diferència és quan els expliquem que no som turistes sinó que estem aquí treballant.

 


··································································································································································

Laguna de Llaca

 

Antes de contar nuestra experiencia con los niños, quería compartir con vosotros la excursión que hemos hecho este fin de semana al lago de la Quebrada de Llaca, por si alguien se anima algún día a venir por aquí (incluyo algunas indicaciones para los viajeros). Es una excursión poco conocida y muy recomendable, por la belleza de los paisajes que ofrece el camino. Además tuvimos la gran suerte que el dia había amanecido bien claro después de la lluvia de la noche anterior.

A pesar de que nos habían dicho que tardaríamos unas 6 horas, tardamos 8h, entre otras cosas porque decidimos no coger un taxi para llegar al punto de inicio y cogimos la combi n.15  desde Huaraz hasta Marian y desde allá una hora más de subida.

Estuvimos 5 horas andando, combinando pista, atravesando la montaña, bordeando el río y cruzando pequeños saltos de agua, hasta llegar al lago que estaba al regazo de la imponente cumbre nevada.

Después de comer unos bocadillos de palta (aguacate) y disfrutar del silencio, retomamos el camino de vuelta para llegar antes que anocheciera. A pesar de que la bajada era rápida, todavía tardamos 3 horitas más hasta poder coger la combi de nuevo. A nuestro retorno, ya cerca de Marian, encontramos a unas niñas muy simpáticas que corrían detrás de sus terneros, Cremoso y Barroso, que enseguida nos contaron de todo.

La verdad es que siempre que hemos salido de la ciudad hemos tenido experiencias muy buenas con la gente que nos cruzamos: son más abiertos, tienen muchas ganas de hablar, son muy curiosos y muy risueños. El hecho de podernos entender con el mismo idioma nos permite acercarnos más, y sobre todo lo que marca la diferencia es cuando explicamos que no somos turistas sino que estamos aquí trabajando.

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s