Tailandia a fons

De Sianhoukville anem directes cap a Bangkok, en un viatge de 12h entrant per la frontera de la costa sud: Trat. Som altre cop a “casa” on tornem a disfrutar dels vegetarians, els shakes i la conexió d’internet, aquest cop però amb un objectiu més concret: trobar-me amb l’alex que arriba directe de Barcelona. Vam decidir trobar-nos per a viatjar un temps junts, començant per explorar el nord de tailandia en moto. La trobada va ser emocionant, tant temps sense tenir contacte amb la meva gent, va ser com si una petita part de barcelona vingués cap aquí.

Al cap de 5 dies ja féiem camí cap a Chang Mai en tren. Les vistes durant el trajecte eren boniques, sobretot des de la sortida del sol, però no va ser un viatge descansat perquè vam haver de conformar-nos amb unes butaques que, per més mala sort, estaven espatllades i no es reclinaven.

Chang Mai ens va sorprendre i atrapar. Una ciutat que combina harmònicament la vida local amb les comoditats westerns, amb força vida cultural, plena de viatgers i expats molt actius. Durant la setmana que hi vam ser vaig fer slackline (equilibri sobre una cinta en tensió), un workshop de dansa, i vam trobar-nos, per casualitat, ala Neus, una amiga maquíssima de l’alex que ja feia un any que voltava per asia i amb la que vam compartir bones estones al parc, als vegetarians, o menjant el nostre pad thai preferit. Ella, que ja havia fet diversos cursos de massatge tailandès ens va recomanar fer-ne un que durava 12 dies en un poblet retirat, i tot emocionats amb la idea, vam demanar plaça. Abans però havíem de renovar el meu visat a la frontera del nord amb Myanmar, a Mae Sai, i vam decidir aprofitar la obligació per fer una ruta en moto pel nord del país.

Va ser una setmana de carreteres, curves, waterfalls, sopa de noodles, llits durs, números en tailandès, algun dumpling i molts riures. La ruta va ser: Chang Mai – Chang Rai – Pongnamron – Mae Salong – Mae Sai – Ta Thon – Pai – Ban Nam Khong – Pai – Chang Mai. Vam allotjar-nos a guests house senzilles, cases de families, algun lloc més aïllat, i alguna guest house més còmode per no oblidar-nos què significa descansar. L’aventura més destacable és que vaig aprendre a conduir la moto i cada dia practicava una estoneta per les carreteres plenes de curves (no patiu, l’alex diu que sóc una gran motorista!).

Després de recórrer bona part del nord, deixant-nos de visitar el tant recomanat Mae Hong Song (està bé deixar-se coses per veure, per tenir una excusa per tornar-hi), vam tornar cap a Chiang Mai, on ens esperava una van per tornar-nos a portar a Mae Sai. Sí, sí, el mateix Mae Sai del que ja veníem, on havíem de renovar per segon cop el visat tailandès perquè només ens donaven 15 dies cada cop. Un dia de tràmits a la frontera, i al dia següent (20 de març) ja compartíem un tuk-tuk amb 10 persones més per anar cap a la Lahu village on faríem un curs intensiu de massatge tailandès.

Més fotos / More pictures of north Thailand

I per a qui tingui més curiositat, pot visitar el blog del meu company de viatge, l’alex: www.combufielvent.com, on podreu veure unes magnífiques fotos i més actualitzades que les meves. Us el recomano!

4 comentarios

1. Ens havies explicat aventures i altres vivències dels dies aquests… la trobada amb l’alex…, però veure-us en fotos és una joia!!!!
    gràcies guapíssima, us trobem a faltar, però disfruteu-ho!!!
    mooooooolts petons a tots dos!!!!

2. Veig que ho estàs passant fantàsticament bé i que Tailàndia també val la pena, però tinc ganes de veure fotos de Laos pq m’han dit que és molt millor que Vietnam i ple de monastirs budistes. molts ptons

3. Magnífiques i emocionants imatges!
    M’has deixat amb la mel a la boca i amb molta feina per buscar al mapa. Espero amb candeletes moltes anècdotes del curs de massatge. No deixis de donar totes les dades possibles d’aquest misterios «poblet retirat». De nou els meus millors desitjos!
    Anna

4. Estàs guapisima! Se’t veu taaan feliç! Un fort petó de part del Fabri i meu! Segueix gaudint i exprimint tot el que t’envolta!!!! muaaaaaaaaaaaaaa